Wednesday 7 November 2012

Liga IPT Tercemar...


Assalamualaikum

Aku ucapkan tahniah kepada pasukan UKM Bangi yang telah menjuarai kejohanan Piala Menteri Pengajian Tinggi. Walaupun perlawanan pada malam itu nampak membosankan namun aku harus memberi pujian kepada pemain2 UKM yang telah berusaha bersungguh sehingga minit2 akhir untuk memastikan impian mereka tercapai.

Namun beberapa insiden yang berlaku telah mencemarkan sedikit kejohanan yang boleh dikatakan berprestige diperingkat insitusi pengajian tinggi. Sikap yang dipamirkan oleh segelintir pemain2 KK Kedah ketika berlangsung perlawanan akhir itu amat menjengkelkan. Tiada semangat kesukanan yang jitu. Ini dibuktikan dengan bantahan yang dibuat oleh pemain KK Kedah terhadap keputusan yang dibuat oleh penggadil. Seperti berlakunya adegan mencekik pengadil oleh pemain KK Kedah.  Jadilah atlit yang berdisiplin serta berdidikasi tinggi.

Aku memuji sikap pengadil perlawanan pada malam itu walaupun dicekik oleh pemain KK Kedah namun beliau tidak bertindak balas walhal beliau boleh mempertahankan dirinya daripada kecerderaan. 

Sekian 

No comments:

Post a Comment