Tuesday 13 November 2012

Ayuh Bangkit Harimau Malaya...

Assalamualaikum,

10 hari 7 jam 36 minit countdown yang tertera di web AFF Suzuki Cup 2012. Keresahan peminat mula bermain difikiran mereka "Mampukah Harimau Malaya mengaum?" seperti mana yang mereka lakukan diedisi terdahulu. Ini menjadi tanda tanya!!! Dengan prestasi terkini skuad Harimau Malaya menampakkan sedikit menurun, kekalahan demi kekalahan dalam perlawanan persahabatan menunjukkan seolah2 skuad Harimau Malaya tidak bersedia. Pelbagai kiritikkan dilempar kepada skuad Harimau Malaya terutamanya kepada jurulatih mereka King Gopal, seolah-olah tidak mempunyai perancangan mantap. Sehingga perlawanan persahabatan terakhir pun "bayangan 1st Eleven" tidak kelihatan! masih under experiment. Namun King Gopal tenang dengan segala kritikan. Itu lumrah bila berada dipuncak disanjung, bila kecundang di hentam. Itu masalah King Gopal!

Lebih penting pada aku pemain perlu terus diberikan sokongan kerana mereka yang bermain, King Gobal hanya merencana,merancang taktikal dan strategi. Setiap sokongan padu peminat sudah tentu akan membangkitkan "Moral" mereka. Lihatlah bagaimana pemain2 Italy begitu berbangga dengan kejayaan mereka di pada Euro 2012. Pelbagai kontroversi, tuduhan rasuah melanda skuad Italy. Namun pemain2nya mempunyai keazaman yang tinggi. Ini kalian boleh jadikan panduan dan pelajaran.

                                                      Italy

                                                     Harimau Malaya                                   
                
Ayuh Harimau Malaya aku tahu kalian mampu untuk membuat sesuatu dalam keadaan tertekan. Lupakan seketika segala masalah yang kalian hadapi, "FOKUS" kepada setiap arahan diberikan jurulatih. Tenang ketika bermain, ambilah pelajaran daripada apa yang berlaku. Kerana aku yakin dengan kemampuan kalian. Jadi malam ini adalah merupakan titik kebangkitan sebenar kalian. Tewaskan Hong Kong, bermakna kalian telah berjaya menewaskan kekuatiran yang ada dalam fikiran kalian. Jadilah pejuang sejati yang membawa nama Malaysia.

"Ayuh Harimau Malaya Bangkit"

sekian

No comments:

Post a Comment