Sunday 20 January 2013

Bintang JDT Pudar...

Assalamualaikum

Selepas 4 perlawanan Liga Super berlangsung masih tidak ada tanda2 JDT akan bangkit dari persembahan dipamirkan semenjak free season sehingga start season. Ini menjadi perbualan dan persoalan peminat2 Johor, Apakah mereka ini benar2 membawa "ROH JOHOR" dalam diri mereka atau sekadar melepaskan batuk ditangga! Pertanyaan ini perlu diterjemahkan oleh pemain2 bintang dan jurulatih pasukan JDT di atas padang dengan secepat mungkin. Kalau tidak tindakkan drastik perlu diambil oleh pengurusan JDT bagi memastikan segala perancangan diatur oleh pihak pengurusan berjalan lancar.

Aku melihat pemain2 bintang ini seolah2 sudah berpuas hati dengan pencapaian mereka. Maklumlah kebanyakkan mereka sudah menjulang banyak piala dalam Liga Malaysia. Ini menjadi permasalahannya!!! Kalau rasa tidak boleh memikul tanggungjawab yang diamahkan, hanya ingin mengecapi kemewahan dan tiada "ROH JOHOR" dalam diri kalian tidak perlu membuang masa baik angkat kaki dan pergi sebelum diambil tindakkan oleh pihak pengurusan. Ini aku katakan kerana setalah aku amati persembahan mereka di dalam beberapa perlawanan terdahulu seolah2 mereka ini baru sahaja bermain bola, tidak tahu apa yang perlu dilakukan apabila di dalam keadaan tertekan. Yang tahu nak release bola cepat, tidak tenang. sepatutnya mereka perlu menggunakan segala pengalaman yang ada dalam diri untuk mengawal keadaan. Ni nak harapkan Del Nero, Guaiza dan Mat Yo mana boleh oi!!!

Lagi satu aku bukan  nak menidakkan kehebatan jurulatihnya, semua orang sudah ketahui  bahawa jurulatihnya adalah seorang nama yang besar dalam bola sepak dirantau Asia ataupun di Belanda. Melihat dari kualiti taktikal dipamirkan tidaklah secerdik mana. Baik lagi jurulatih tempatan seperti Dollah Salleh. Ini telah dibuktikan ketika Pahang menentang JDT dan Selangor. Mereka bangkit setelah ketinggalan dua jaringan. Semangat dan "ROH" yang ada di dalam diri pemain2 Pahang perlulah dicontohi oleh pemain2 JDT. Bukan hanya berhayal serta melamun dengan status dan gaji dimiliki.

Aku harap pemain2 JDT perlu bangkit membuktikan kepada peminat bahawa mereka masih relevan sebagai pemain berkualiti dalam Liga Malaysia. Jangan jadi pemain yang GAH pada nama tapi layu di dalam pertempuran.

Sekian

3 comments:

  1. Terbaik la bro..Thanks for your posting. Kita mmg nk tgk diorg men dgn smgt & roh Johor

    ReplyDelete
  2. harap dapat sokongan daripada anda kepada program pembangunan bolasepak negara untuk negeri johor - mykidsoccerjohor.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Ikhlas dari hati tu.....tahniah

    ReplyDelete