Monday 7 January 2013

Cabaran JDT bermula...

Assalamualaikum

Tahun ini adalah permulaan baik bagi pembangunan bola sepak Negara. Satu inisiatif dibuat oleh Frenz United Academy Football menganjurkan satu kejohanan berkelas dunia iaitu Frenz International Cup Under 15 yang disertai 8 pasukan bertanding, terdiri daripada pasukan Malaysia U15, FUFA Malaysia, FUFA Indonesia, Slovakia, Incheon Korea, Chunburi Thailand, Slavia Praha Rep. Cez, Perspolis Iran. Syabas kepada pasukan Slovakia yang menjulang buat pertama kali sebagai johan edisi petama.

Namun apa yang lebih menarik untuk aku katakan ialah tentang kejohanan Liga Malaysia sudah pun bermula. Siapakah yang akan menjadi pilihan untuk menjadi juara edisi 2013 kali ini. Apa yang aku boleh katakan, perebutan untuk pasukan mana akan mengungguli pertandingan Liga Super edisi 2013 ini terbuka. Kerana kita ketahui banyak pasukan telah membuat persiapan rapi sebelum kejohanan pebuka tirai bermula hari ini.

Diatas kertas memanglah pasukan JOHOR DARUL TAKZIM (JDT) akan menjadi pilihan kerana dengan perubahan yang dilakukan oleh TMJ terhadap pasukan ini. Dengan pembelian pemain2 yang berstatus bintang dari eropah iaitu Simone Del Nero (Italy) & Daniel Guiza (Spain) serta bintang2 tempatan seperti Norshahrul, Safee Sali, Aidil, Zaquan, Azmi Muslim dan Muslim Ahmad dan ramai lagi.

Tapi malam ini adalah merupakan hari yang ditunggu dan dinantikan oleh peminat2 tempatan khasnya peminat JOHOR. Malam ini juga akan menentukan hala tuju sebenar pasukan JDT. Mampukan pemain2 bintang ini menyerlah?. Kita ketahui bukan calang2 pasukan JDT hadapi malam ini iaitu pasukan PAHANG. Kalau mengikut dari nama besar pemain2 JDT tiada masalah untuk menewaskan PAHANG yang baru dinaikkan pangkat ke Liga Super. Walaubagaimana pun nama bukan pengukur sebenar prestasi pasukan? Menentukan nanti adalah persembahan bintang2 ini di dalam padang. Inilah "CABARAN" baru bagi pasukan berstatus bintang. Aku harap bintang2 ini mampu menyerlah sepertimana nilai dibayar oleh pengurusan JDT. Apa2 pun aku mengucapkan selamat maju jaya kepada bintang2 JDT dan semua pemain2 yang menghadapi Liga Malaysia edisi 2013.

Sekian

No comments:

Post a Comment