Monday 14 January 2013

Karektor Pemain Jadi Penentu KLTN vs JDT

Assalamualaikum

Pelbagai kontroversi dan pertikaian berlaku diantara kedua2 President berhubung dengan penghijrahan Mat Yo ke JDT sehingga menjadi satu topik hangat yang diperbualkan oleh segenap peminat2 bola sepak tanah air. Degan transformasi dilakukan oleh TMJ terhadap PBNJ dan pasukan Johor sendiri telah mengundang satu gelombang diarena bola sepak tanah air. Pembelian beramai2 pemain berstatus bintang kebangsaan serta kemasukkan dua bintang bertaraf dunia bermain untuk JDT pada tahun ini memberi sedikit cahaya kepada saingan Liga Super 2013.

Pada pandangan aku ini membawa satu perkembangan sihat di dalam arena bola sepak negara. Kita dapat lihat bagaimana persiapan dilakukan oleh setiap pasukan sebelum menghadapi Liga Malaysia bermula untuk memastikan pasukan mereka mampu untuk bersaing. Ini setidak2nya memberi nafas baru kepada peminat dan pemain2 bola sepak.

Namun aku ingin melihat perjungan yang akan ditaburkan oleh pemain2 Kelantan pada tahun ini. Dengan penghijrahan beberapa pemain utama mereka, Mapukah mereka mengekalkan permainan yang menarik sebagaimana tahun lalu, dengan menjulang 3 piala. Aku harapkan pemain2 Kelantan ini berjuang sebagaimana meraka lakukan pada tahun lalu. Hari ini jugalah penentu sebenar hala tuju kedua2 pasukan aku sebutkan tadi. Setelah 2 perlawanan kedua2 pasukan ini harungi mereka memunggut jumlah mata yang sama. 

Pertembungan kedua pasukan pada malam ini sudah pasti akan menjadi satu perlawanan menarik dan ditunggu2 peminat bola sepak negara. "Kekuatan mental dan kareaktor pemain menjadi penentu, pasukan manakah yang akan memenagi perlawanan pada malam ini".

Aku juga mengharapkan supaya kedua2 penyokong memainkan peranan mereka sebenar, beri sokongan kepada pasukan anda dengan semangat kesukanan. Ayuh kita tunggu dan lihat apakan yang akan berlaku pada malam ini. "KAREKTOR PEMAIN JADI PENENTU" pada malam ini seiapa akan mencipta kemenangan.

Sekian

No comments:

Post a Comment