Monday 17 December 2012

Himpunan Lagenda JOHOR

Assalamualaikum

15 December 2012 tercatat satu lagi sejarah dicipta oleh JOHOR dalam arena bola sepak apabila bekas2 pemain JOHOR dari era 50an sehingga 90an berjaya dihimpunkan oleh Lagenda JOHOR yang dipengerusikan oleh Nasir Yussof (Professor) dirumah "Bapa Pembangunan Bola Sepak Negeri JOHOR" iaitu Dato' Sulaiman Mohd Nor. Satu memory indah yang tidak dapat aku lupakan. Inilah "WIRA2 JOHOR" yang menjulang Piala Malaysia 1985 & 1991, Piala Liga 1991 dan Piala FA 1998.

                                            Himpunan bekas pemain2 JOHOR era 50an - 90an






Selain itu, ia juga menjadi satu transformasi kebangkitan semula bola sepak Negeri JOHOR. Dengan perjumpaan ini setidak2nya mengeratkan kembali persahabatan yang terputus disebabkan tugasan masing2. Perjumpaan ini juga dapat memperkenalkan kepada pemain2 dan peminat2 generasi masa kini khususnya di JOHOR, maklumlah ada diantara pemain dan peminat generasi kini tidak mengenali pemain2 terdahulu daripada mereka. Apa2 pun ini satu usaha murni dilakukan oleh LAGENDA JOHOR - HIDUP JOHOR

Sekian

2 comments:

  1. harap dengan perhimpunan seperti ini dapat menyemarakkan lagi semangat pasukan bola sepak Johor untuk menjadi juara dalam liga super dan sapu bersih semua piala, lebih dari treble kelantan. Hidup Johor!

    ReplyDelete
  2. saya ada sedikit cadangan, apa kata penulis selepas ini mengulas setiap aksi perlawanan Johor selepas ini kerana saya yakin pandangan encik sebagai bekas pemain bola sepak yang arif dapat dijadikan panduan pembaca. boleh ulas dari segi tactical, formasi, pemain dan mcm2 mengenai pasukan Johor. Hidup Johor!

    ReplyDelete