Thursday 12 July 2012

FAM KEDEKUT ANJUR KEJOHANAN ANTARABANGSA PERINGKAT UMUR

Assalamualaikum

Hari ini adalah merupakan perlawanan terakhir Liga Premier 2012, umum sudah ketahui ATM telah mencatat sejarah dengan muncul juara bagi musim ini. Namun kontroversi demi kontroversi dicipta oleh bandan induk bola sepak tanah air – FAM.  Inilah kalau persatuan didominasi oleh "puak2 politik dan kaki2 bodek" yang mementingkan diri sendiri. Tidak memikirkan bagaimana ingin memajukan bola sepak Negara terutama dalam pentadbiran dan pembangunan akar umbi. Tiada dinamik, inisiatif dan proaktif untuk memikirkan sesuatu yang diluar kotak demi kemajuan bola sepak Negara. Kita perhatikan setiap persatuan baik di negeri boleh dikatakan semuanya ditadbir oleh puak2 politik ini. Namun hanya secubit yang benar2 memperjuangkan bola sepak tanah air.

Aku muntahkan ini bertujuan untuk memastikan generasi akan datang lebih terbila nasib mereka apabila mereka memilih untuk berkecimpung di dalam arena bola sepak profesional. Apa yang boleh dikatakan setakat ini pentadbiran FAM sendiri tidak professional dengan tanggungjawap yang di amanahkan. Kita dapat lihat mereka tidak mempunyai perancangan yang rapi, baik dari segi penyampaian piala kejohanan kepada pasukan pemenang pun menjadi masalah.

Bukan itu sahaja, tiada satu pun kejohanan yang dianjurkan oleh FAM di peringkat Antarabangsa untuk memberi pendedahan kepada pemain2 di peringkat akar umbi yang boleh kita banggakan. Tidak seperti Negara jiran kita yang terdekat, Singapura, FAS mengeluarkan perbelanjaan untuk mengganjurkan kejohanan peringkat antarabangsa bwh. 15 tahun setiap tahun yang dikenali dengan nama LIONS CITY CUP. FAM tidak!, hanya mentingkan income sendiri. Aku harap ahli jawatankuasa semua peringkat FAM perlu memikirkan ini. Bukan hanya berlindung dengan statut perlembagaan FAM. Dengan itu boleh katakan - FAM KEDEKUT ANJUR KEJOHANAN ANTARABANGSA PERINGKAT UMUR

Sekian

1 comment:

  1. KINGkong temasik16 July 2012 at 23:52

    yg kita tahu game2 LAWAK melibat kn dgn club2
    EPL mcm MC , ARSENAL...itu aje la yg org2 kat
    FAM tahu...mmg dh meluat dgn FAM ni !!!

    ReplyDelete